top of page

Kohalik SEO: Kuidas tõsta oma ettevõtte nähtavust oma linnas

Kirjutame täna väikese kui põneva artikli lokaalse SEO kohta. Kas see erineb palju tavalise SEO'ga võrreldes?


Kohalikul tasandil otsingumootorites nähtavaks saamine on äärmiselt oluline ettevõtetele kes soovivad meelitada piirkondlikku klientuuri. Kohalik SEO võimaldab ettevõtetel ilmuda kõrgemal kohal kohalikes otsingutulemustes kui keegi teeb otsingut konkreetses geograafilises asukohas. Näiteks ''Parim turvafirma Tartus'', ''Kvaliteetne kingsepp Tallinnas'' või minu isiklik lemmik: ''Hea Itaalia toit near me''. Viimast kasutan palju kui külastan erinevaid linnu. :) Selles blogipostituses uurime mis on kohalik/lokaalne SEO ja kuidas saate oma ettevõtte nähtavust kohalikus otsingus tõsta.


Mis on kohalik SEO?


Kohalik SEO hõlmab meetodeid ja strateegiaid mida kasutatakse ettevõtte veebisaidi optimeerimiseks, et see ilmuks kõrgemal kohal kohalike otsingutulemuste seas. Selle eesmärk on suurendada kohalike klientide teadlikkust ettevõttest ning suunata neid veebisaidile või füüsilisse asukohta.


Vaatame mis on kohaliku SEO tähtsus ja eelised:

  • Kohaliku otsingu populaarsus: Üha enam inimesi kasutab otsingumootoreid, et leida piirkondlikke tooteid ja teenuseid. Nagu näiteks ''parim turvafirma Tartus''.

  • Suunatud sihtgrupp: Kohalik SEO võimaldab teil jõuda inimesteni kes on teie ettevõttele geograafiliselt lähedal ja tõenäoliselt teie teenust vajavad. Ei soovi ju, et kingsepp kes on hästi hinnatud elab 50 km kaugusel. Soovite saada kvaliteetset kingseppa enda lähedal.

  • Väiksem konkurents: Kohalikul tasandil konkureerite tõenäoliselt vähem ettevõtetega võrreldes üleriigiliste või rahvusvaheliste turgudega. Enne kui jooksma õppida tuleb õppida kõndima. Paljud ettevõtted vaatavad üle enda kohalikust turust ja eeldavad, et saada edukaks on vaja koheselt üleriigiliselt ennast tutvustada. Võtke üks samm korraga. On hunnikute viisi ettevõtted mida siin loetlema ei hakka kes on läbi kukkunud sellepärast, et üritasid teha liiga suuri asju kohe alguses. Küll aga on väga vähe ettevõtteid kes kukkusid läbi peale seda kui said kohalikult edukaks!

Kohaliku SEO tähtsus ja eelised:


a) Google My Business konto loomine ja optimeerimine: Google My Business on võti kohaliku SEO edu saavutamisel. Looge konto, täitke kõik olulised andmed, sh kontaktandmed, tööajad, teenused ja klientide ülevaated. Mida rohkem - seda uhkem!

b) Kohalike märksõnade uurimine: Tehke põhjalik uurimistöö, et leida kohalikke märksõnu, mida kasutatakse kohalikul tasandil otsingutes. Optimeerige oma veebisait nende märksõnade jaoks. "Parim ööklubi Tallinnas" siis soovitame näiteks kasutada enda kodulehel järgmist: ''Kõrgelt hinnatud ööklubi Tallinnas'' ja ''Parima muusikaga ööklubi Tallinnas""

c) Kodulehe optimeerimine: Optimeerige oma veebisait kohalikuks SEO-ks. Kindlasti pealkirjad, metaandmed, URL-id, põhisisu ja soovituslikult ka pildid.

d) Kohalike tagasiviidete loomine: Hankige kohalikke tagasiviiteid kohalikest ettevõtetest, kohalikest kataloogidest, veebikataloogidest ja asjakohastest veebisaitidest. Kui teil on näiteks pagariäri siis kindlasti saate väikese pontsiku eest endale tagasilingi mõnelt teiselt kohalikult ettevõttelt. Investeerige!

e) Kohaliku sisu loomine: Looge sisu mis on suunatud kohalikele klientidele nagu blogipostitused, juhendid ja artiklid mis käsitlevad kohalikke teemasid või pakuvad kohalikku infot. Näiteks: ''5 kohta mida kindlasti tasuks külastada Pärnus kui teil on lapsed'' ja kirjutada väike blogipostitus. Lisada kindlasti kenasid pilte ning ehk on võimalus mõne ettevõttega teil rääkida keda te seal reklaamiksite tasuta või tagasilingi eest. (:


Kohaliku SEO analüütika ja jälgimine:

  • Google Analytics ja Google My Business: Jälgige oma veebisaidi liiklust, külastajate asukohti ja tegevusi Google Analyticsiga. Google My Business annab teavet teie ettevõtte nähtavuse kohta otsingutulemustes. Võib tunduda natukene keeruline GA ühendada aga see on KINDLASTI VAJALIK!

  • Klientide tagasiside ja ülevaated: Jälgige klientide tagasisidet ja ülevaateid oma ettevõtte kohta. Vastake neile positiivselt ja käsitlege negatiivset tagasisidet. Ärge vastake ainult positiivsetele kommentaaridele/arvustustele. Kindlasti vastake nii negatiivsetele kui ka positiivsetele. Kui teil pole peale rasket päev aega või tahtmist negatiivsetele vastata siis võtke paar tundi ja koguge ennast. Vastake positiivselt ning kindlasti uurige kuidas asja parandada, et enam sama viga ei korduks. (: Jätke meelde, et see on tasuta info ning see on äärmiselt vajalik.


Kohalik SEO on oluline vahend ettevõtte nähtavuse tõstmiseks kohalikus otsingus. Kasutades õigeid strateegiaid ja tööriistu saate suunata rohkem piirkondlikke kliente oma veebisaidile või füüsilisse asukohta. Ärge alahinnake kohaliku SEO olulisust ja ärge unustage pidevalt jälgida ja analüüsida oma tegevust, et saaksite oma strateegiaid parendada ja oma ettevõtte edule kaasa aidata.


Ja taaskord - kui kõik see tundub liiga raske või keeruline siis aitame me teid välja. Paneme teid 3 kuuga Google esimesele lehele ja meie jaoks pole vahet millisel alal te tegutsete. Meie agentuur teab rohkem kui 90% inimestest Eestis sellel alal. Igati väärt investeering.

Commentaires


bottom of page