top of page

Google reklaam: Tekstreklaam [1]

Tekstreklaamid on üks vanimaid ja levinumaid digitaalse turunduse vorme mis on endiselt äärmiselt tõhus viis ettevõtete reklaamimiseks ja klientidega suhtlemiseks. Need reklaamid ilmuvad veebilehtedel tekstilinkide või bänneritena ning on ühtlasi lihtsad ja tulemuslikud. Piilume tekstreklaamide maailma ja toome välja mõned numbrilised faktid nende mõju ja kasulikkuse kohta.




Tekstreklaamid - Klassikaline Turundusvorm


google tekstreklaam


Tekstreklaamid on kujunenud üheks klassikaliseks turundusvormiks mille populaarsus on jätkuvalt tõusuteel. Nende lihtsus, selgus ja jõud on aidanud kaasa nende kasutamisele mitmetes platvormides. Populaasemad on Google Ads, Facebook Ads ja Bing Ads ja paljud teised platvormid pakuvad võimalust kuvada tekstreklaame sihitud sihtrühmadele.




Faktid Numbriliselt:



google tekstreklaam



  1. 80% ettevõtetest kasutab Google tekstreklaame: Turundajad tunnistavad tekstreklaamide tõhusust ja kasutavad neid aktiivselt oma brändide edendamiseks. (Allikas: DemandSage.com)

  2. Kõige klikitavamad sõnad reklaamides on: "Uus," "Tasuta," "Nüüd," "Säästa" ja "Eriline." Need sõnad meelitavad tähelepanu ja innustavad kasutajaid tegutsema. (Allikas: WordStream)

  3. Mobiilreklaamid moodustavad üha suurema osa: Mobiilseadmete kasutajate arv kasvab pidevalt mistõttu on ka mobiilsete tekstreklaamide tähtsus kasvanud. Mobiilireklaamid moodustavad juba suurema osa üldisest digitaalreklaamist.

  4. Keskmine klikkimise määr (CTR) jääb 4% juurde: Kuigi see võib tunduda madal on tegelikult tegemist üsna hea tulemusega arvestades kui palju reklaame kasutajad näevad iga päev. (Allikas: WordStream)

  5. 81% turundajatest kavatseb tekstreklaamidele eelarvet suurendada: Reklaamijad näevad, et tekstreklaamid toimivad ja on valmis nende kanalisse rohkem investeerima.

  6. 71% mobiilikasutajatest teostab otsinguid, millele järgneb kohaliku ettevõtte külastamine: Tekstreklaamid võivad aidata suurendada kohalike ettevõtete füüsilist külastatavust, kuna inimesed otsivad veebis teavet enne ostu sooritamist.

  7. 53% kasutajatest tunnistab, et reklaamid aitavad neil avastada uusi kaubamärke: Tekstreklaamid aitavad luua teadlikkust ja tutvustada uusi ettevõtteid või tooteid.




Kuidas Luua Tõhusaid Tekstreklaame?



edukas google reklaam kampaania


  1. Selge ja lihtne sõnum: Olge lühike ja lööv! Vältige liigset tehnilist juttu ja püüdke edastada oma sõnum võimalikult selgelt ja arusaadavalt.

  2. Sihitud sihtrühmad: Määratlege oma sihtrühm põhjalikult ja kohandage oma reklaamid vastavalt. Isikupärastamine suurendab oluliselt reklaamide tõhusust.

  3. Kasutage kutseid tegutsema (Call-to-Action): Julgustage kasutajaid tegutsema, näiteks "Külasta meie veebisaiti," "Osta kohe" või "Registreeru tasuta".

  4. A/B testimine: Katsetage erinevaid pealkirju, sõnastusi ja CTA-sid, et leida kõige tõhusamad kombinatsioonid.

  5. Jälgige tulemusi: Kasutage analüüsivahendeid, et jälgida reklaamide tulemusi ja kohandada oma kampaaniaid vastavalt.



Allpool toon välja mõned olulised tööriistad mis aitavad tekstreklaamide mõõtmist ja analüüsi:




google tekstreklaamide mõõdik

  1. Google Analytics: Google Analytics on võimas veebianalüütika platvorm mis võimaldab jälgida külastajate käitumist teie veebisaidil sealhulgas neid kes saabuvad Google Ads tekstreklaamide kaudu. Saate mõõta reklaamikampaaniate konversioonide arvu, klikkimise määra (CTR), lehevaatamiste arvu ja muud olulist statistikat. Google Analytics aitab teil mõista kuidas reklaamid teie veebisaidil toimivad ja kuidas saate oma kampaaniaid optimeerida.

  2. Google Ads Conversion Tracking: See on otse Google Adsi platvormil saadaval olev funktsioon mis võimaldab jälgida konkreetseid tegevusi mida soovite, et külastajad teie veebisaidil teeksid, näiteks ostu sooritamine, registreerumine, kontaktivormi täitmine jne. Conversion Trackinguga saate mõõta reklaamide konversioonide arvu ja analüüsida, kui edukad on erinevad reklaamigrupid ja märksõnad.

  3. Google Tag Manager: Tag Manager on tööriist mis võimaldab teil hõlpsasti lisada ja hallata erinevaid jälgimiskode veebisaidile, sealhulgas Google Ads Conversion Trackingu ja Google Analyticsi jälgimiskoodid. See teeb jälgimise seadistamise ja haldamise märksa lihtsamaks, sest saate teha muudatusi ilma veebisaidi koodi muutmata.


Arvestades tekstreklaamide tõhusust ja populaarsust tasub neid kaaluda oma turundusstrateegias ning teha kindlasti oma reklaamid ahvatlevaks ja sihtrühmale huvipakkuvaks.


Meie Ethoses pakume samuti Google reklaame: Tekts, Display, Youtube ja palju muud. Lisaks pakume veel Eesti parimat SEO teenust!

bottom of page