Kiirelt arenev digitaalne maailm on toonud kaasa mitmeid uusi võimalusi nii ettevõtetele kui ka sisuloojatele kes soovivad jõuda paljude erinevate inimesteni. Üks olulisemaid kanaleid mis võimaldab saavutada seda eesmärki on YouTube. YouTube on tuntud mitte ainult kui videote jagamise platvorm vaid ka kui tulus reklaamikeskkond. Selles blogipostituses uurime lähemalt YouTube reklaamide rolli nende erinevaid tüüpe ja erinevaid strateegiaid.

YouTube asutati 2005. aastal kolme endise PayPal'i töötaja Chad Hurley, Steve Chen ja Jawed Karimi poolt. Sellest ajast alates on see kasvanud uskumatult suureks, muutudes üheks kõige külastatumaks ja mõjukamaks veebisaidiks maailmas. Esialgu oli YouTube'i eesmärk lihtne: võimaldada inimestel üles laadida, vaadata ja jagada videoid. Kuid platvormi kiire populaarsuse kasv muutis selle tunduvalt elavamaks. Ja tasub päris kindel olla, et teie reklaame näevad tuhanded inimesed.
YouTube Reklaamide Tüübid
YouTube reklaamid võimaldavad sisuloojatel ja ettevõtetel jõuda miljonite vaatajateni üle maailma. Platvorm pakub mitmeid erinevaid reklaamitüüpe mis sobivad erinevate eesmärkide ja sihtgruppidega. Vaatame lähemalt milliseid reklaamitüüpe YouTube pakub:
1. Skippable reklaamid

Skippable ehk hüpatavad reklaamid on reklaamid mida vaatajad saavad vahele jätta pärast esimest paari sekundit. See valik annab vaatajatele võimaluse otsustada kas nad soovivad reklaami edasi vaadata või mitte. Seejuures on reklaamijale oluline esimeste sekundite jooksul vaataja tähelepanu köita, et vaataja sooviks reklaami vaatamist jätkata.
2. Non-Skippable reklaamid

Non-skippable ehk mittehüpatavad reklaamid on lühikesed reklaamiklipid mida vaatajad ei saa vahele jätta. Need reklaamid kestavad tavaliselt 15-20 sekundit ning mängitakse enne peavideo algust. Need võivad olla väga efektiivsed kui suudad kompaktse aja jooksul edastada mõjuva sõnumi.
3. In-Feed reklaamid
In-feed ehk voogedastatavad reklaamid kuvatakse vaatajate videovoos koos teiste videodega. Need reklaamid on osa tavapärasest videote voost ning võivad olla nii skippable kui ka non-skippable. Selle reklaamitüübi eelis seisneb selles, et reklaam sulandub loomulikult ülejäänud sisu hulka.
4. Bumper reklaamid

Bumper reklaamid on lühikesed reklaamiklipid, mis kestavad kuni 6 sekundit. Need reklaamid kasutavad lühikest aega ära, et luua mõjuv sõnum. Kuigi aeg on piiratud, saab loominguliselt esitatud sõnumiga jätta tugeva mulje.
5. Outstream reklaamid
Outstream ehk videopausi reklaamid ilmuvad ainult mobiilsetel seadmetel ning need hakkavad automaatselt mängima kui kasutaja lehtedel alla kerib. Kuigi vaatajad saavad neid reklaame vahele jätta, on suur eelis see, et nad suudavad haarata vaataja tähelepanu mobiilsetel seadmetel.
6. Masthead reklaamid

Masthead ehk peitreklaamid on suured ja silmapaistvad reklaamid, mis ilmuvad YouTube'i avalehel. Need reklaamid on tavaliselt varustatud videoklipiga ning neil on märkimisväärne mõju, kuna need on esimesed, mida kasutaja avalehel näeb. Näiteks suured filmistuudiod kes tahavad oma filmi promoda. Seda tüüpi reklaamid sobivad bränditeadlikuse jaoks.
Strateegiad YouTube reklaamide korraldamiseks
YouTube reklaamide korraldamine nõuab läbimõeldud strateegiat ja loovust. Siin on mõned olulised strateegiad, mis võivad aidata sul saavutada paremaid tulemusi:
1. Sihtgrupi määratlemine

Enne reklaamide loomist on oluline määratleda oma sihtgrupp. Kes on need inimesed keda soovid oma sõnumiga jõuda? Millised on nende huvid, demograafilised tunnused ja käitumismustrid? Sihtgrupi põhjalik mõistmine aitab sul kujundada reklaami mis kõnetab just õiget publikut.
2. Loo mõjuv sisu
Edukate reklaamide aluseks on mõjuv sisu. See peaks olema informatiivne, meelelahutuslik või inspireeriv olenevalt sinu eesmärgist. Kui suudad luua sisu mis pakub vaatajatele väärtust suurendab see tõenäosust, et nad jäävad reklaami vaatama ja sooritavad kutsutud tegevuse.
3. Lühike ja haarav algus
Esimesed sekundid on kriitilised, et püüda vaataja tähelepanu. Loo alguses midagi põnevat, intrigeerivat või emotsionaalset mis motiveeriks vaatajat reklaami edasi vaatama.
4. Kutsu-tegevus (CTA)
Iga reklaam peaks sisaldama selget ja ahvatlevat kutsu-tegevust(CTA). Kasuta CTA'd, et suunata vaatajaid tegema soovitud toimingut olgu selleks siis toote ostmine, veebisaidi külastamine või registreerimine.
5. Analüüs ja optimeerimine

Jälgige oma reklaamide tulemusi pidevalt ning analüüsige millised strateegiad ja sõnumid toimivad kõige paremini. Google pakub mitmeid analüüsivahendeid mis aitavad sul saada ülevaate reklaamide jõudlusest. Optimeeri oma reklaame vastavalt saadud tagasisidele, et saavutada paremaid tulemusi.
Mõjuva sisu loomine
Mõjuva sisu loomine on YouTube reklaamide edu võti. Siin on mõned olulised sammud, mis aitavad sul luua reklaame, mis kõnetavad vaatajaid ja jäävad meelde:
1. Loo lugu

Lugu jutustamine on võimas viis luua emotsionaalset sidet vaatajatega. Loo lugu mis haakub sinu brändi või tootega ning paelub vaatajate meeli. Emotsionaalselt kaasahaaravad lood jäävad kauaks meelde ning tõmbavad vaatajaid ligi.
2. Näita toote eeliseid
Kui soovid oma toodet või teenust reklaamida näita selgelt millised on selle eelised ja kuidas see aitab lahendada vaatajate probleeme. Kasuta visuaalseid võtteid ja praktilisi näiteid, et muuta see vaatajate jaoks reaalseks ja kutsuvaks. Näiteks kui on hea näopuhastaja siis enne/pärast pildid sobivad selleks hästi.

3. Loo harivaid videoid
Kasuta reklaamide loomisel harivat lähenemist mis pakub vaatajatele uusi teadmisi või oskusi. Kui suudad pakkuda väärtuslikku teavet seostavad vaatajad selle positiivselt sinu brändiga. Ehk väikesed põhevad faktid või lõbus väike teadmine selle toote/teenuse kohta.
4. Keskendu visuaalidele

YouTube on visuaalne platvorm seega ära alahinda visuaalide olulisust. Loo kvaliteetseid videoid mis kasutavad huvitavaid kaadreid, animatsioone ja graafikat. Visuaalselt köitvad reklaamid jäävad vaatajatele paremini meelde. Ja sinna juurde lisaksin ka, et hea visuaalse reklaamiga peab ka hästi kokku minema hea hääl/muusika!
Eduka YouTube reklaami näited
Parim viis õppida kuidas luua tõhusaid YouTube reklaame on vaadata mõningaid näiteid mis on juba osutunud edukaks:
1. Nike, "Never Too Far Down, You Can't Stop Us"
Nike'i reklaamid on tuntud oma inspireerivate sõnumite ja mõjuva visuaalse stiili poolest. "Just Do It" kampaaniad julgustavad inimesi olema aktiivsed ja ületama enda piire. Need reklaamid räägivad lugu ja loovad tugeva emotsionaalse sideme vaatajatega. Teine hea näide on ''Just Do It''
2. Old Spice - "The Man Your Man Could Smell Like"
Old Spice'i kampaaniad on tuntud oma koomilise lähenemise poolest. "The Man Your Man Could Smell Like" reklaamid kasutavad humoorikat ja veidrat lähenemist, et jääda meelde ning tekitada vaatajates naeratuse.
3. Dove - "Real Beauty Sketches"
Dove'i reklaamid on keskendunud enesekindluse ja tõelise ilu propageerimisele. "Real Beauty Sketches" kampaania kutsus naisi üles nägema oma ilu teiste silmade läbi ning tekitas tugeva emotsionaalse reaktsiooni.
*Need reklaamkampaaniad ei ole loodud ainult YouTube kampaaniateks! Soovin neid mainida, sest neid on näha ka YouTubes. Mõtlesin, et kui tuua mõned rohkem edukad Youtube reklaamid siis inimesed ei pruugi neid näha, sest nad ei ole samas demograafias.
Analüüs ja optimeerimine
YouTube reklaamid on pidev protsess kus tuleb hinnata nende efektiivsust ning teha vajalikke kohandusi. Siin on mõned sammud, mida saad järgida:
1. Analüüsi tulemusi
Kasuta YouTube'i analüüsivahendeid, et mõõta reklaamide jõudlust. Vaata, millised reklaamid saavad rohkem vaatamisi, klikke ja kaasamist. See aitab sul mõista, millised strateegiad toimivad kõige paremini.
2. Proovi uusi ideid
Ära karda proovida uusi ideid ja lähenemisviise. Katseta erinevaid sõnumeid, visuaale ja kutsu-tegevusi ning jälgi kuidas need mõjutavad reklaami tulemusi.
3. Kuula tagasisidet

Kuula oma vaatajate tagasisidet. Vaata millised kommentaarid ja reaktsioonid reklaamidele tulevad ning võta neist õppust. See võib anda sulle väärtuslikku teavet selle kohta kuidas parandada oma reklaamide kvaliteeti ja tõhusust.
YouTube reklaamid on väga võimsad vahendid mis võimaldavad ettevõtetel ja sisuloojatel jõuda suurema vaatajaskonnani. Eduka YouTube reklaami loomine nõuab sihipärast strateegiat mõjuvat sisu ning pidevat analüüsi ja kohandamist. Oluline on mõista oma sihtgruppi ning pakkuda neile väärtust mis paneb nad tegutsema.
Loodame, et see blogipostitus on andnud sulle põhjalikuma ülevaate YouTube reklaamide maailmast. Kui oled valmis YouTube reklaamidesse investeerima aega ja vaeva võid saavutada suurepäraseid tulemusi ning suurendada oma brändi nähtavust.
Kui kogu protsess võib olla liiga keeruline siis ärge muretsega - meil on lahendus. Digiagentuur Ethos teeb selle raske töö teie eest ära. Valmistame reklaamid, koostame kampaaniad ning optimeerimine kampaaniad.
Loe ka eelmist blogi: Google tekstreklaam